Når alle ROPER i den samme mikrofonen…

Jeg har lenge tenkt på å skrive et innlegg med denne tittelen. For temaet har vært relevant lenge, og vil helt sikkert fortsette å være det fremover også.

Nå har jeg blitt invitert av Film og Kino for å holde et innlegg om “retargeting på Facebook” under Den Norske Kinokonferansen 2015. Det har jeg blitt fordi jeg bruker nettopp retargeting på Facebook når jeg markedsfører visningene ved Kolvereid Kino. Og fordi Kolvereid Kino selger mye billetter med svært begrensa markedsmidler. Jeg benytter da anledningen til å utdype innlegget jeg skal holde under kinokonferansen i denne bloggen. Eksemplene jeg drar frem er sikkert primært direkte relevant for kinodrivere, men det aller meste er også allmenngyldig. Forhåpentligvis er dette derfor til nytte både for kinofolk og for andre som er interessert i temaet! 

For å si det med en gang: Jeg mener at hovedgrunnen til at Kolvereid Kino lykkes godt med markedsføring og salg av kinobilletter er at vi hele tiden prøver ut nye metoder og strategier for å markedsføre og selge billetter. Informasjons- og markedsføringsarbeidet tilpasses samfunnsutviklingen kontinuerlig.

Man må innta en svært fremoverlent holdning når man jobber med informasjonsarbeid og markedsføring i dag. Det hjelper ikke å fortsette å ROPE i den ”akk så geniale mikrofonen man fant i går”, dersom alle andre også gjør det.Ting forandrer seg hele tiden. Hvilke kanaler og virkemidler man kan og bør benytte for å nå frem til sine målgrupper med sine budskap endrer seg derfor også. Justerer man ikke strategiene fortløpende, faller man av lasset.

Jeg hadde gleden å få holde et innlegg også under kinokonferansen i 2014. Det holdt jeg sammen med Komfo, og vi hadde da fokus på helhetlig, systematisk innholdsmarkedsføring i sosiale medier. Dette er selvsagt fremdeles viktig. Men når alle konkurrentene også har skjønt det, og alle publiserer systematisk og godt innhold, er dette ikke nok. Da må man sette inn neste gir. Og neste gir. Jeg kommer gjerne tilbake til kinokonferansen 2016 med det som er neste gir da! 🙂

FacebookFacebook kom til Norge i 2006. I starten var der god plass ”der ute”. Og de fleste fikk med seg alt som vennene publiserte. Alt. Fra alle vennene. Ikke bare bittelitt fra noen ytterst få, sånn som i dag.

I 2008 kom facebooksider. Da kunne virksomheter bygge sin egen merkevare med sin egen identitet og tilstedeværelse på Facebook. Og det var fortsatt svært god plass i folks Facebookfeed, selv om Facebook var godt i gang med å filtrere ved hjelp av sine berømte algoritmer. Det var ikke mange virksomheter på Facebook i 2008-2010, så man trengte ikke gjøre så mye annet enn å være der. Og passe på å si “hei-hei” en gang i blant. Og de virksomhetene som var der hadde stort sett ett fokus (eller en mikrofon å rope i):

Page likes. Det gjaldt å få folk til å klikke liker, for da kunne man nå dem med sine budskap.

Etter hvert kom flere og flere virksomheter på Facebook med sine sider og sin kommunikasjon. Flere og flere innså potensialet i å bruke Facebook til å nå sine kunder, og deretter sine mål. Men overraskende lenge var det relativt oversiktlig og overkommelig. Jeg husker at jeg så sent som i 2013 brukte tid på å følge med på virksomheter i min region – Ytre Namdal – og det de ulike aktørene gjorde på Facebook. Jeg mener jeg hadde en slags oversikt over dette i starten av 2013, og jeg tillot meg til og med å kåre sider i vår region som var gode med sin kommunikasjon på facebook. Og da var det først og fremst innholdet jeg fokuserte på. Hva ble publisert og hvor relevant og nyttig var det for følgerne.

I dag ville det vært en umulig jobb. For i dag ser bildet slik ut:pages-overalt-cropped-600

På verdensbasis er der mer enn 45 millioner virksomheter som markedsfører seg med sin egen facebookside. Et tall som øker enormt hver dag. Og jeg har ingen mulighet til å ha noen som helst oversikt over hvilke virksomheter i min region som gjør hva på facebook. Ikke sjanse! Og hva gjør virksomhetene nå for å nå frem med sine budskap? Er det nok å ha fått seg en mengde likes og tilhengere, og så skrive relevant innhold?

Mange tror pagelikes er det aller viktigste! Og for noen ytterst få er dette tilsynelatende nok, enn så lenge. Men de fleste må nå bruke penger. Også dette er gammelt nytt, selvsagt! Mange virksomheter har allerede flytta store deler av sine markedsbudsjetter ut av landet og inn i Facebook. Avisene sliter bigtime og Facebook vokser og vokser.

Og, ja: Annonsering på Facebook ER både mye billigere og mye mer effektivt enn alternativene. Igjen: enn så lenge… Utfordringen er at nå er det kaos på Facebook! 1 milliard mennesker bruker facebook hver eneste dag. Og for å trenge igjennom ”kakafonien” forsøker mange å koble sin ”mikrofon” til en ”sterkere og sterkere høyttaler” enn konkurrentene. Samtidig har noen fortsatt klokketro på at vegen til paradis går igjennom å få mange likere og tilhengere. ”Lik og del”-konkurranser av alle slag, svært mange helt ulovlige, flommer i hvertfall fullstendig over facebooken min hele tiden. Spesielt fra virksomheter i min region som relativt nylig har begynt å bygge opp sin facebookbruk. Og som tror dette med å få mange likere gir en slags ”gratis annonsering”. Mens det i realiteten er et svært kortsiktig (og noe desperat) rop i en mikrofon. En mikrofon som riktignok alle har muligheten til å høre, men som samtidig nesten alle roper i nå.

open-mic

Prisene på annonsering på Facebook er fortsatt ikke i nærheten av avisannonsering.  Men når alle ROPER i denne samme mikrofonen, blir det som at alle annonserer med helsidesannonse i den samme avisa. Da hjelper det ikke med helsidesannonse gitt…

Og da er vi ved neste skritt. Finn en bedre mikrofon, eller en smartere høyttaler?!.. Og en slik ”mikrofon” kan være å bruke sin kundeinformasjon til å målrette sin kommunikasjon mye mer. Ikke rop til alle. Slett ikke! Ikke rop i det hele tatt vil jeg faktisk si 🙂

Flere av målrettingsmulighetene som ligger i Facebook brukes selvsagt allerede av de aller fleste. Bare noen få ganger har jeg for eksempel fått annonser i min Facebook fra kinoer helt andre steder i landet. Å isolere sin Facebook-annonsering til geografiske områder er relativt lett. Da sirkler man inn noen. Man kan i tillegg like enkelt segmentere på bakgrunn av for eksempel kjønn og alder. Og man får en mindre målgruppe å snakke til. Men fortsatt er det gjerne snakk om mange mennesker i den målgruppen. Og det blir mye støy når hele næringslivet i en bestemt region forsøker å nå alle de samme menneskene i en gitt aldersgruppe hele tiden!

Og da er vi ved hovedtemaet:

target-audience

Vi må målrette annonseringen MYE bedre og mer presist!

Ikke tenk at du skal annonsere mot alle de menneskene du tror kan være interessert i å kjøpe kinobillett. Forsøk å treffe BARE de menneskene som mest sannsynlig vil komme til å kjøpe kinobillett.

Og hvem er det? – Det er de som allerede har fortalt deg at de er eller kan være interessert!

Enten fordi de har besøkt din nettside, eller fordi de har kjøpt den varen/tjenesten du selger før. Og for dette blogginnleggets hovedmålgruppe – kinobransjen – blir det da de som har kjøpt kinobilletter på tilsvarende filmer før. Den informasjonen har man som kinodriver tilgang på, det gjelder bare å bruke den! Da får vi en langt mer presis og tydelig målretting:

Det er nemlig fint mulig å vise sine Facebookannonser mot bare alle de menneskene som har kjøpt billett til filmvisning ved din kino de siste – la oss si 2-3 år. Eller kanskje bare de som har kjøpt mer enn X antall billetter, dersom man har stor kundemasse og vil plukke ut typiske kinogjengangere. Men man kan også isolere ytterligere til eksempelvis BARE de som har løst billett på barnefilmer det siste året, etc..

I tillegg har man mulighet til å målrette mot de menneskene som til en hver tid har vært innom din nettside i løpet av de siste X antall dagene/ukene.. For når de er innom din kinos nettside, er det en stor sjanse for at de er interessert i å gå på kinoen din – særlig om de bor i nærheten!

Om du bruker denne informasjonen til å målrette, driver du med RETARGETING: Du målretter dine budskap mot dem som allerede kjenner deg.

facebook-f-ad-target-ss-600

Hvorfor bør man drive med Retargeting?

1: Kino er noe man gjerne gjør igjen og igjen. Kinokunder kjøper flere billetter enn ikke-kinokunder.
2: Salg til NYE kunder er mye dyrere!

NB: Det er aldri bare EN fasit. Retargeting bør være en del av en markedsføringsstrategi. Men en effektiv og viktig del. I alle fall nå!

Jeg skal i det videre fokusere kun på retargeting mot et eller flere spesialtilpasset publikum på Facebook – custom audience. Jeg velger å bruke engelske begrep, mye fordi jeg alltid har min egen Facebook innstilt på engelsk (UK). Akkurat det er en del av det å være fremoverlent. Engelskspråklig Facebook får alltid de nye funksjonene først. Prøv for eksempel Facebooks søkefunksjon med engelsk innstilling i din Facebook og søk på deg selv. Kanskje blir du plutselig litt stressa.. 🙂

Det er to typer Custom Audiences jeg skal ta for meg:

1: Audience bygd opp på Website Traffic – besøkende til en eller flere gitte nettsider.
2: Audience bygd opp basert på kundelisten din – Customer List.

Når folk surfer rundt på nettet, enten med sin mobil eller sin datamaskin, er de enormt ofte samtidig innlogget i sin facebook med samme enhet. Med en Facebook Pixel installert på nettstedet – eller en spion-kode om man vil – kan Facebook følge med på hvem som er innom gitte nettsteder. Og også langt på veg hva de gjør der. Det vil si: Man får ikke vite hvem det er. Men Facebook vet dette. Og du kan bruke den informasjonen!

I Facebooks ”Ad Manager” under tools- Actions er det enkelt å hente sin Facebook-kontos ”Facebook-pixel” og ta den i bruk:

02-no-pxel-actions

Selve pixelkoden er ikke så veldig forståelig for folk flest, men de som har det tekniske ansvaret for din nettside forstår hva dette er. Og klarer å installere din kode i headeren på din nettside. Og vips så er Mark Zuckerberg klar til å spinoere på alle dem som er innom nettsida di. Samt notere ned facebookidentiteten  på de som er innom, sågar som hva de gjør og ikke gjør på siden din…

Spooky? Ja. Men “Convenience” er langt på veg i ferd med å ta rotta på “Privacy” nå!

Spy-Software-On-Facebook

I ad manager kan du overvåke disse hendelsene fra dag til dag.  Det er faktisk ganske mye informasjon du kan lese der nå, uten at vi skal gå inn på akkurat den sida i dette innlegget.

Går du til Tools-Audiences får du oversikten over alle de audiences (publikummene) du har liggende som du kan målrette annonseringen din imot. Nedenfor ser dere at jeg for eksempel har noen ordinære ”saved audiences” liggende. Jeg har gjort klart ferdigspesifiserte audience for eksempel for å kunne raskt lage annonsering mot ”alle i regionen som er over 18 år”. Og nederst på lista mi har jeg til og med et “saved audience” som jeg kan bruke om jeg vil nå ”regionens voksne damer” 🙂 Uten at jeg husker akkurat nå hvorfor jeg lagde det siste der:

NY-create-custom

Disse “saved audience” er ikke basert på andre ting enn demografiske parameter, og muligens interessedata, som jeg henter ut fra Facebook.

Under Create Audience – Custom Audience får man mulighet til å lage sine egne custom audiences – spesialtilpassa publikum. Vi forsøker nå først å lage et slikt basert på Website Traffic – besøkende til mitt nettsted. Dette forutsetter at jeg (eller min webmaster) allerede har installert min “facebook pixel” på nettstedet mitt, slik vi så tidligere.

admanager04-create-custom-audience

Da kan jeg velge mellom forskjellige parameter, både hvor vidt jeg vil lage audience av alle som er innom nettstedet, bare de som er innom visse undersider, de som besøker enkelte av nettsidene men ikke andre (eks: info om en film, men ikke kjøp av billetter til filmen…), eller til og med  lage audience basert på folk som ikke har besøkt nettstedet mitt på en stund, men som var innom for en tid tilbake. Slik vi ser her:

admanager05-create-custom-audience2-660

Jeg velger nå – mer eller mindre tilfeldig – det siste alternativet. Og vil altså nå bygge meg et audience basert på alle de som har vært innom nettstedet mitt i løpet av de siste 180 dagene, men som ikke har vært der siste 3 ukene. For om man ikke har vært på kino på tre uker, er det på tide igjen nå, nemlig! Da blir valgene slik:

admanager06-create-custom-audience660

Vips så er mitt første custom audience klart. Basert på Website Traffic. Og det dukker opp i lista over de audience jeg har liggende klart til enhver tid:

audiences-midtveis-660


 

Så var det den andre typen audience – bygget på en kundeliste – Customer List.

Min kundeliste havner først og fremst hos EBILLETT. Det er firmaet DX som leverer billettsalgsløsningen for oss. Og de ber blant anna om å få oppgitt epostadresse fra de som kjøper billett på nettet. Det gjør flesteparten! Og den kundeinformasjonen kan være mye verdt! Via en nettportal som DX lager, er all informasjon – både om arrangementene ved min kino og om kundene mine – tilgjengelig for meg i skyen. Genialt! Takk til DX for den!

Da kan jeg gå inn og hente ut kundeliste der. For eksempel som her:

dx1-sladda-660-

I oppsettet ovenfor ber jeg om oversikt over alle som har kjøpt billett på filmer ved min kino siste året, som samtidig har postnummer innenfor det området jeg har som nedslagsfelt for min kino. Listen over disse 783 personene som dette gjelder kan jeg helt enkelt eksportere.

02-export1-allefilmer-14-15

Jeg er i denne sammenhengen bare interessert i epostadressene deres. Eksport av epostadresser har DX heldigvis gjort så fint klart med et eget valg. Og vips har jeg en liste klar i en ren tekstfil – med en epostadresse på hver linje. Akkurat slik vil nemlig facebook gjerne ha den informasjonen!

På samme måte kan jeg gå mer konkret til verks og sette inn hvilke arrangement og hvilke filmer kundene har kjøpt på. I neste bilde har jeg satt inn en rekke action- og spenningsfilmer som vi har vist siste året.  Da får jeg en liste med noe færre oppføringer, men minst like verdifull når jeg skal selge billetter til nettopp action- og spenningsfilmer!

dx2-sladda

Så hva kan facebook gjøre med disse kundelistene? Jo Zuckerberg matcher epostadressene jeg nå har gitt ham med facebookbrukere, og finner akkurat hvilke facebookbrukere som har satt inn disse epostadressene i sin facebookkonto. Ikke alle epostadressene er å finne, men de en svært stor andel kan som oftes matches.

Jeg går igjen på Create Audience Custom Audience og velger nå ”Customer List”. Deretter ”upload file”, for jeg har filene klar, slik facebook vil ha dem – en mailadresse på hver linje i en enkel tekstfil.

admanager12-create-custom-audience-customerlist-choosefile

Jeg klikker Upload, finner filen jeg fikk ut av DX-skyen min nettopp, og får laget meg et custom audience basert på tidligere kunder av action- og spenningsfilmer. Dette er helt konge! 🙂 Og har stor verdi!

Når mitt audience er klart, ser vi at det inneholder ca 200 oppføringer. Altså ikke helt alle de 263 mailadressene som var på kundelisten var registrert hos facebook, slik vi var inne på nettopp:

admanager16-create-custom-audience-customerlist-ready-siza-660

Så er vi endelig klare til å drive med retargeting! – Vi ønsker å treffe bare de menneskene som mest sannsynlig faktisk kjøper billett!

Enkleste formen er å bruke dine audience når du booster postinger. Det er kjempelett nå som dere ser her:

boost1-660

Så var det klart for å ”lage egne annonser”. I praksis er det ingen forskjell på en “annonse” og en ”boosta posting”. Sånn bortsett fra at man får langt flere valg og større kontroll når man gjør det jeg nå kaller ”lage annonse”. Jeg bruker aldri høyremargen til annonsering av filmvisninger (flesteparten er på mobil uansett). Men den viktigste forskjellen er kanskje at ved å velge å “lage annonser”, får man bortimot full kontroll på hvem som ser annonsen og ikke. En annonse, slik vi lager den her, vil nemlig ikke publiseres på sidens timeline, og ergo vil ikke sidens tilhengere organisk få den opp i sin facebook-feed. Bortsett fra de som er i mine audience selvsagt.

Jeg gir med andre ord samtidig blaffen i hvem som har klikka liker på sida jeg annonserer fra og hvem som ikke har det. Det er lenge siden jeg slutta å bry meg nevneverdig om å skaffe tilhengere til kinosiden min for å si det slik 🙂

Det jeg taper i ”gratis organisk synlighet” vinner jeg i at jeg ikke støyer. Mener jeg! Har man ikke full kontroll på sine likere, er ikke nødvendigvis organisk synlighet så mye verdt uansett… For man aner ingen ting om hvem som får postingene organisk i sin feed og hvem som ikke får det!

— Les også: “Verdien av likerne på facebooksiden din: NULL!” —

Vi hopper nå inn i Facebooks ad manager igjen, og for dem som er vant med å lage annonser der er dette et gjenkjennelig vindu, som er det første man får opp etter å ha klikka “create ad“:

03-choose-objective-660

Man kan velge mellom en rekke forskjellige ”objectives” (målsetninger) for sin kampanje. Den vanligste er nok den øverste – boost your post. Da skjer det samme som skjer når man booster på den måten vi viste ovenfor.

Men før jeg går videre – et bittelite sidesprang:

På facebookgruppa “For Kinoansatte: Markedsføring i sosiale medier” ble det i forbindelse med sist påske stilt spørsmål fra Oppdal kino om man kunne annonsere imot folk som ”til enhver tid befinner seg i en eller annen geografisk nærhet” til kinoen, eller om geografisk målretting på Facebook bare handler om hvor folk har fortalt Facebook at de bor. Det er svært stor forskjell på de to størrelsene akkurat i påska for store vintersportsdestinasjoner som Oppdal, nemlig.

Svaret den gang var, slik Oppdal også erfarte, at geografisk segmentering handlet da kun om hvor folk er bosatt – deres postadresse. Men nå har vi et nytt svar – ”Local awareness ads”. For å annonsere mot folk som _er_ i nærheten _nå_ velger man ”Reach people near your business” som objective for sin kampanje! Det er nok mange virksomheter som kan hente mye gevinst ut av dette valget, for eksempel i forbindelse med festivaler. Og Oppdal Kino kan begynne å glede seg til påska! 🙂

Tilbake til det jeg vil vise nå – lage en retargeting-annonse i en kampanje som har som målsetning å få folk til å besøke mitt nettsted.

Om jeg vil friste med informasjon om en egen informasjonsside om vår kinos JamesBond-visninger, velger jeg målsetningen (objective) ”Send people to your website”, setter inn URL og velger eventuelt pixel for siden:

NEW06-URL3-660

PS: Dette pixelvalget er bare for eventuell sporing i etterkant, altså registrering av hvor mange (og delvis hvem) som faktisk besøker dette nettstedet etter å ha sett hvilke annonser. Jeg går ikke nærmere inn på slik sporing her og nå, det får komme igjen i et senere innlegg 🙂  Det med målsetningen (objective) ”Send people to your website” handler bare om at Facebook forsøker, basert på all den BigData som Facebook sitter på om folk og folks brukervaner, å vise annonsen til folk (innenfor de audience du målretter mot) som det er størst sannsynlighet for at klikker seg inn på den nettsiden du linker til.

Jeg velger så et navn på kampanjen, og deretter kommer de valgene som handler om retargeting:

08-defineaudience-660

Her ser vi at jeg har valgt mitt audience ”Epostliste-action-spennning” og at jeg denne gangen også velger mitt audience ”Tidligere nettsidebesøkende”. Her er det mange muligheter for kombinasjoner. Man kan eksempelvis også utelukke publikum her. Jeg kombinerer dette alltid med en geografisk avgrensing innenfor den regionen som er mitt nedslagsfelt her.

Og selv om Facebook i høyremargen der påstår at den ønsker en bredere målretting er dette ikke noe jeg trenger å bry meg nevneverdig om. Jeg har små lister av den grunn at det ikke bor spesielt mye folk hos meg. Om facebook skal på en enklere måte klare å bruke opp de pengene jeg velger å putte inn i annonseringen, vil nok Facebook helst ha en bredere målgruppe å annonsere imot. Derfor skriver de slik de gjør der, tror jeg 🙂 Avgrensingen jeg gjør kan selvsagt bli for liten, men jeg har ikke hatt problem med å få kjørt kampanjene og vist annonsene selv om pila har pekt litt inn på rødt her!

Resten av annonselagingen er ”som vanlig” og jeg går ikke inn på den her og nå. Det er ganske selvforklarende, og gjøres likt uavhengig av om du driver med retargeting eller ikke. Det er bare her, øverst i innstillingene for ”ad set”, at man definerer målgruppe og dermed setter opp retargeting-annonsering.

Kjører man annonseringskampanjer over tid, vil man jo måtte huske at et audience bygd på ”website traffic” er dynamisk, og jo flere personer man får innom sin nettside jo større vil det audience bli. Dermed “maser” man ikke på de samme personene hele tiden, om man gjør dette på en klok måte. Man roper ikke i den samme mikrofonen hele tiden rett og slett.

Men funker dette??

Jeg fikk oppdrag fra Film og Kino og forsøke å kunne vise noen resultater på om retargeting faktisk funker for meg. Samtidig fikk jeg lov av DX å installere min facebook-pixel i header på den kvitteringssida som folk får opp etter å ha kjøpt billett ved vår kino hos ebillett. Dette var jo en forutsetning for at jeg skal kunne vite noe om hva som funker eller ikke.

Jeg har hatt litt kort tid til dette, og min superenkle forskning er på ingen måte noe anna enn superenkel forskning. Men jeg valgte meg to filmer som jeg visste ville selge godt hos oss – “James Bond: Spectre” og “Doktor Proktors Tidsbadekar”.

Jeg satte opp to NESTEN helt like markedsføringskampanjer på hver av disse filmene:

  • En kampanje jeg kalte SMAL – målretta BARE mot tidligere kunder av filmer med tilsvarende målgruppe.
  • Og en kampanje jeg kalte BRED – målretta mot folk i en viss alder (tilpassa filmene) innenfor en viss geografisk utstrekning som gjorde det relevant å kjøpe kinobilletter hos oss på disse.

Alle andre parameter i kampanjene var helt identiske – jeg kjørte samme innhold til samme tid og puttet akkurat like store summer i hver kampanje. Og dette gjorde jeg altså både mot Doktor Proktor og mot James Bond.

Det superenkle resultatet var svært tydelig:

forkningsresultaterAnnonseringskostnad per solgte billett

Å selge billetter ved å markedsføre kun mot tidligere kunder av filmer med tilsvarende målgruppe var mye billigere enn å målrette bredt. For Doktor Proktor var kostnaden for retarget-annonser rundt 60% kontra ”ordinær målretting basert kun på demografi”. Og for James Bond kostet annonsering mot tidligere kunder av spenningsfilmer under 40% av prisen på annonsering som gikk ut bredt.

Superenkelt sagt: JA, retargeting funker! 🙂

Et stalltips tilslutt – fordi man hele tiden må være fremoverlent:

instaAnnonsering på Instagram er relativt nytt (riktignok over en måned siden det ble mulig for alle i Norge da, men..). I Ytre Namdal er dette en “mikrofon” jeg er helt alene om å bruke – enn så lenge. Skrekkfilmene denne høsten har jeg solgt nesten utelukkende ved å annonsere (billig!) på Instagram. Bilder fra skrekkfilmer er ganske ok å få frem i folks insta-feed.. Passer bra inn i Insta-formatet på en måte! I tillegg er ungdom hos oss ganske så aktiv på Instagram for tiden.

Den nest-største fordelen med Insta-annonsering er at man får legge på ”CTA” – Click To action –knapper på instagrambilder når man annonserer der. Eksempelvis link direkte til billettsalg! Klikkbare linker er jo ikke mulig i ordinær instagram-bruk!

Men det største fordelen med insta-annonsering er at man styrer det fra Facebook. Foreløpig må man bruke Power Editor (gratis annonseringsverktøy i facebook som gir en del flere muligheter enn ordinære ad manager) for å ordne med instagramannonsering. MEN: alle de samme mulighetene ligger der klar til bruk. For eksempel dine Custom Audience – som gjør at du fra dag 1 kan kjøre Retargeting også på Instagram. En gullgruve kan det fort være!

For Instagram er en mikrofon som lyttes på av mange, særlig ungdom. Og en mikrofon som på INGEN MÅTE alle roper i. Enn så lenge…